Je kunt de grootte van de letters op je computerscherm zelf instellen.

Manier 1

Houd de CTRL-toets op je toetsenbord ingedrukt en rol tegelijkertijd met het scroll-wieltje op je muis om te vergroten en te verkleinen.



Manier 2

Houd de CTRL-toets op je toetsenbord ingedrukt en klik tegelijkertijd op de + voor grotere letters of de - voor kleinere letters.



Standaardgrootte herstellen

Houd de CTRL-toets op je toetsenbord ingedrukt en klik tegelijkertijd op de 0 (nul).

 

Coronavirus - Deze maatregelen nemen wij

Woonwaarts volgt het advies van het RIVM. We nemen maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Kijk ook op de website van het RIVM voor meer informatie. We zetten onze maatregelen voor je op een rij. Daarnaast bieden we via Anders Woonwaarts onze helpende handen op een andere manier aan. Daarover lees je meer onderaan deze pagina.

1. Heb je een vraag aan ons? Het kantoor van Woonwaarts is gesloten. Je kunt ons natuurlijk wel bellen of mailen

 

Het kan zijn dat de wachttijden aan de telefoon langer zijn dan je van ons gewend bent. We vertrouwen erop dat je dit begrijpt. 

2. Wil je niet dat een medewerker van Woonwaarts bij je thuiskomt? Of wil de medewerker dat zelf liever niet?

Dan doen we dat ook niet.

3. We voeren reparaties uit

  • Voordat we voor een reparatie bij je langskomen, vragen we of je klachten (hoesten, koorts, keelpijn, niezen) hebt. Dat geldt ook voor huisgenoten die op dat moment thuis zijn. Is het antwoord ja? Dan maken we liever een nieuwe afspraak voor een ander moment. We vragen je terug te bellen nadat je 24 uur klachtenvrij bent.
  • Is er toch iemand met verkoudheidsklachten in de woning als onze medewerker Dagelijks Onderhoud langskomt? Dan maken we een afspraak voor een later moment en gaat de medewerker weer weg.
  • Bekijk hier hoe we omgaan met de maatregelen bij het uitvoeren van reparaties. 

4. We vragen of je klachten (hoesten, koorts, keelpijn, niezen) hebt, voordat we bij je thuiskomen

Dat geldt ook voor huisgenoten die op dat moment thuis zijn. Is het antwoord ja? Dan gaat de afspraak niet door. We maken dezelfde dag een nieuwe afspraak voor een ander moment.

5. We houden extra rekening met ouderen en mensen met gezondheidsproblemen

Voor hen is er een groter risico op besmetting met het Coronavirus. Daarom proberen we persoonlijk contact zoveel mogelijk te vermijden. Natuurlijk kunnen zij ons bellen of mailen. Samen zoeken we naar een oplossing.

6. Onze medewerkers schudden geen handen en houden minimaal 1,5 meter afstand van mensen met wie ze in gesprek gaan

Dat is ook wat het RIVM iedereen in Nederland dringend verzoekt.

7. We onderzoeken voorlopig onze woningen niet meer op asbest

Als je je huur hebt opgezegd, laat je de spullen die misschien asbest hebben achter in de woning. De nieuwe huurder kan deze dus niet overnemen. 

8. We houden geen woningbezichtigingen meer 

Nieuwe bezichtigingen plannen we voor ná 19 mei. 

9. Je kunt nog steeds je huur opzeggen via onze website 

Dat doe je hier. De inspecties in de woning plannen we voor ná 19 mei. Vinden jij en onze medewerker het oké om toch de inspectie te doen? Dan kan dat als jullie je houden aan de maatregelen.

10. Het ondertekenen van een huurcontract plannen we voor ná 19 mei  

Had je daarvoor al een afspraak gemaakt? Dan gaat deze gewoon door, als jij en onze medewerker je houden aan de maatregelen. In overleg met jou doen we het huurcontract bij je in de brievenbus zodat je deze kunt ondertekenen. Daarna kun je het contract bij ons afgeven op Takenhofplein 3 in Nijmegen. Daar betaal je ook de eerste huur. Daarna ontvang je de sleutel van je nieuwe huis.  

11. Je kunt per telefoon urgentie aanvragen

Bel ons via 024 382 01 00. Belangrijke documenten die we nodig hebben, mag je in onze brievenbus doen op Takenhofplein 3 in Nijmegen. 

12. Wij, onze aannemers of jij kunnen persoonlijke afspraken afzeggen

Als het kan, bellen we elkaar.

13. We houden geen bijeenkomsten van meer dan 100 personen en bezoeken deze ook niet

Het kabinet adviseert om evenementen met meer dan 100 mensen in heel Nederland te annuleren. Dat geldt dus ook voor bijeenkomsten die wij organiseren. Ook bezoeken onze medewerkers geen werkbijeenkomsten met meer dan 100 personen.

14. We vragen bewoners in woongebouwen om zoveel mogelijk de trap te nemen in plaats van de lift

In een lift kun je meestal geen 1,5 meter afstand houden. De trap is dus veel gezonder en veiliger. Als je de lift nodig hebt, gebruik hem dan alleen en niet met andere mensen.

15. We proberen je nog steeds zo goed mogelijk te helpen

En zoveel mogelijk besmetting met het Coronavirus te voorkomen. Met deze maatregelen denken we daar op een goede manier aan bij te dragen. We vertrouwen erop dat je ons hierbij helpt.

16. Via Anders Woonwaarts bieden we ook onze helpende handen aan

Door het Coronavirus kunnen we bij woningcorporatie Woonwaarts niet altijd werken zoals we gewend zijn. Dat geeft ons ruimte om deze drie weken ook op een andere manier de helpende hand te bieden. Uiteraard zonder fysiek contact én met aandacht voor bewoners die dat nodig hebben. 

Esther Lamers, directeur-bestuurder bij Woonwaarts: “Diverse medewerkers kwamen met prachtige initiatieven die we op dit moment uitwerken. De eerste actie vindt aanstaande donderdag en vrijdag al plaats. Dan brengen collega’s pakketten van de Voedselbank naar bewoners in Druten. Deze weken gaan meer medewerkers Anders Woonwaarts.”

Dit doen we op dit moment Anders Woonwaarts:

  • We brengen pakketten bij bewoners thuis voor de Voedselbank in Druten (misschien ook Beuningen en Nijmegen).
  • Onze Woonconsulenten houden regelmatig contact met onze bewonerscommissies om te vragen of zij problemen zien bij hun medebewoners.
  • We vragen bij diverse woongebouwen met veel senioren of en welke hulp ze nodig hebben.
  • We brengen maaltijden rond bij Catharinahof in Nijmegen.
  • We installeren iPads voor bewoners van Huize Rosa in Nijmegen en waar mogelijk leggen we online contact met familieleden.
  • We sturen alle bewoners een kaart van Woonwaarts om van ons te laten horen en mensen te laten weten dat we nog steeds ons best doen om ze te helpen. Zo zijn we herkenbaar (zichtbaar) en toch een beetje nabij.
 
 
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies.
Bekijk ons cookiebeleid.