Je kunt de grootte van de letters op je computerscherm zelf instellen.

Manier 1

Houd de CTRL-toets op je toetsenbord ingedrukt en rol tegelijkertijd met het scroll-wieltje op je muis om te vergroten en te verkleinen.



Manier 2

Houd de CTRL-toets op je toetsenbord ingedrukt en klik tegelijkertijd op de + voor grotere letters of de - voor kleinere letters.



Standaardgrootte herstellen

Houd de CTRL-toets op je toetsenbord ingedrukt en klik tegelijkertijd op de 0 (nul).

 

Nieuws

07-05-2019 |

We spreken iedereen aan met je en jij

Omdat we als mens gelijkwaardig zijn

Woonwaarts is per 1 mei ontstaan uit de twee corporaties De Gemeenschap en Standvast Wonen. Sinds 1 maart 2017 spreken medewerkers van Standvast Wonen iedereen aan met je en jij. Bij Woonwaarts doen we dat ook. Hier lees je waarom we dat doen.

We spreken iedereen aan met je en jij omdat we als mens gelijkwaardig zijn

 

Huurders, woningzoekenden, maar ook aannemers, wethouders en nog veel meer mensen. Ook al hebben we met hen een zakelijke relatie, als mens zijn we gelijkwaardig. Daarom spreken we iedereen aan met je en jij. We gaan met respect en fatsoen met elkaar om en wij vinden dat je en jij daar prima bij past. Draai het eens om: gaan we per definitie met respect en fatsoen met elkaar om wanneer we u gebruiken? Wij vinden dat daar meer bij komt kijken. Het gaat om de manier waarop je met elkaar omgaat.

We begrijpen dat de een je en jij prima vindt en de ander niet

 

Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Wij kiezen bewust voor je en jij omdat dit bij ons past, bij de mensen en organisaties voor en met wie wij werken, en bij een samenleving van eigen verantwoordelijkheid, meedoen en samenwerken.

We willen ook dat iedereen ons begrijpt

 

Daarom schrijven we zo duidelijk mogelijk. Dit doen we onder andere door iedereen met je en jij aan te spreken. Omdat we merken dat je dan vanzelf begrijpelijker en persoonlijker schrijft. Er is minder afstand waardoor de ander zich vaak meer betrokken voelt. Onze collega’s merken dat een gesprek dan makkelijker gaat omdat het minder zakelijk is. Veel huurders vinden dat prettig. We hopen dat mensen ons hierdoor meer gaan zien als een betrokken corporatie en minder als instituut.

In persoonlijk contact houden we altijd rekening met de wens van de ander

 

We gebruiken je en jij in alle schriftelijke communicatiemiddelen zoals de website, brochures, (nieuws)brieven, formulieren. Schrijven of spreken we iemand persoonlijk? Dan is het maatwerk. We gaan uit van je, maar soms weten we dat iemand 'u' op prijs stelt. Zegt iemand zelf 'ik vind het prettiger als u u zegt'? Bijvoorbeeld aan de telefoon, bij iemand thuis of in de wijk, of in een mailcontact. Dan stappen we op dat moment over op u, dus per situatie. We leggen voorkeuren niet vast in een systeem.

Vragen? Neem dan contact met ons op.

< terug naar nieuwsoverzicht
 
Om deze website goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies.
Bekijk ons cookiebeleid.