Schade melden

Brand, water, storm, (verkeers)ongelukjes, inbraak, vandalisme… Schade aan je woning is altijd vervelend, wat de oorzaak ook is. Het is belangrijk dat je de schade binnen 24 uur aan ons doorgeeft. Gebruik hiervoor het schadeformulier dat onderaan de pagina staat.

Schade door inbraak of vandalisme

Meldt dit altijd bij ons en doe aangifte bij de politie. In veel gevallen heeft de verzekeraar het proces verbaal nodig dat je van de politie krijgt.

Zorg dat je goed verzekerd bent
Wij adviseren je dringend om een inboedelverzekering af te sluiten. Of je bij schade alle kosten vergoed krijgt, hangt af van jouw verzekeringspakket. Informeer bij jouw verzekeringsadviseur wat je hebt verzekerd en wat onder het eigen risico valt.

Schade aan jouw eigendommen
Voor schade aan jouw eigendommen neem je contact op met jouw eigen verzekeraar. Doe dat ook als er niemand aantoonbaar schuld heeft. Of als je vindt dat Woonwaarts schuld heeft. Jouw verzekeraar zoekt uit wie aansprakelijk is.

Schade aan de woning
Veel verzekeringen vergoeden schade aan jouw huurwoning niet. Ook de aansprakelijkheidsverzekering niet. Verzekeraars wijzen dan soms naar de opstalverzekering van Woonwaarts. Neem bij schade daarom altijd contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

Glasschade
Heb je glasschade? Bel dan naar Seuren: 024-323 10 10. Zij herstellen de glasschade. Wij betalen de factuur alleen als je via de servicekosten betaalt voor het glasfonds.

Hoe zit het met gevolgschade

Gevolgschade aan bijvoorbeeld je vloer of meubels vallen onder je inboedelverzekering.

Bij een lekkage komt de reparatie voor onze rekening. Daaruit voortkomende kosten zoals herstel stucwerk, sausen van wanden of het drogen van een woning na een ernstige lekkage vallen onder de opstalverzekering van Woonwaarts.