Wanneer moet ik mijn huur betalen?
Algemeen
Je betaalt de huur op de 1ste van de maand. Bijvoorbeeld: de huur van de maand van mei betaal je op of voor 1 mei.
Wie een huis van ons huurt, betaalt daarvoor maandelijks huur. In de huurprijs zijn soms ook servicekosten inbegrepen. Bijvoorbeeld voor de lift, een voorschot voor de verwarming, het schoonmaken van de entreehal of het gemeenschappelijk tuinonderhoud.
Je betaalt de huur altijd vooruit, dus vóór de eerste van de maand. Je kunt de huur op verschillende manieren betalen. Dit kan je altijd veranderen: online of door ons contactformulier in te vullen.
Via automatische incasso is huurbetaling het makkelijkst. Je geeft ons via een machtiging toestemming om iedere 25e van de maand de huur van de volgende maand automatisch af te schrijven. Zo heb je er geen omkijken naar. En je weet zeker dat je je huur altijd op tijd betaalt.
Wil je dit doen? Download dan de machtiging en stuur deze ingevuld naar info@woonwaarts.nl.
Wanneer je hiervoor kiest, krijg je in de derde week van de maand een e-mail met betaallink van ons. Wanneer je op de link klikt, kom je in je eigen internet bankieromgeving terecht. Daar handel je de huurbetaling zelf af.
Hiervoor moet je inloggen op onze website. Daarna kies je zelf welke openstaande rekening(en) je wilt betalen. Je ontvangt van ons een bevestiging als wij het geld hebben ontvangen.
Heb je een betaling gemist of is er een rekening binnengekomen? Je kunt dit direct online aan ons betalen.
Je betaalt de huur op de 1ste van de maand. Bijvoorbeeld: de huur van de maand van mei betaal je op of voor 1 mei.
Nee, je krijgt hier geen rekening van. Je betaalt de huur elke maand zonder dat wij daarom vragen. Dat is het makkelijkst met een automatische afschrijving. Zo kun je het niet vergeten.
Neem contact met ons op via ons contactformulier of via 024-3820100. Dan zorgen we ervoor dat je je geld terugkrijgt.
Ja, je kunt je huur bij ons op kantoor betalen. Dat kan alleen met een pinpas. Je kunt niet contant betalen.
Nee, je kunt de huur niet contant betalen. Je kunt wel je huur bij ons op kantoor betalen met je pinpas.
Ja, je kunt je huur vooruitbetalen. Zet in de tekst bij je overschrijving duidelijk voor welke maanden je betaalt.
De maandelijkse huur bestaat uit:
De hoogte van de huur wordt bepaald door een puntensysteem. Een woning krijgt punten voor elk onderdeel, zoals de oppervlakte en het energielabel. Ook de WOZ-waarde van de woning telt mee. Het totaal aantal punten bepaalt de maximale huur. Een hogere huur mogen we niet vragen, wel een lagere huur.
Je kunt je huur altijd controleren bij de
.Nee, je hoeft geen borg te betalen als je bij ons een woning huurt.
Wil je een vrije sector woning bij ons huren? Dan betaal je wel een borg. Vrije sector woningen zijn duurder dan sociale huurwoningen: die hebben een kale huur van meer dan € 900,07.
Dit kun je zelf regelen via rekeningnummer of betaalwijze veranderen.
Dit kun jezelf regelen via rekeningnummer of betaalwijze veranderen.
Dit kun je doorgeven via rekeningnummer of betaalwijze veranderen.
Je zult de huur zelf naar ons over moeten maken. Dit kun je op verschillende manieren doen. De makkelijkste manier is via je klantportaal. Je kan via een IDeal link de openstaande huur betalen. Je mag het ook handmatig overmaken. Vermeld in de omschrijving het huurcontractnummer en om welke maand het gaat. Het IBAN nummer is NL13 RABO 0137 8709 65. Als je het huurcontractnummer niet weet dan is het handig als je je adres en woonplaats in de omschrijving vermeld.
Als je het niet met het bedrag eens bent dan gaan we graag met je in gesprek. Je kan hierover contact met ons opnemen via het contactformulier of via 024-3820100.
De huur wordt maandelijks op de 25ste van de voorgaande maand afgeschreven. Dit betekent dat de huur van juni op 25 mei wordt afgeschreven.
Ja, dit is mogelijk. Hiervoor moet je inloggen op . We kunnen je ook een e-mail of een sms sturen met de betaallink.
Als je inlogt op kun je zien of een betaling is gelukt.
Als het niet lukt om via iDEAL te betalen, maak dan op een andere manier de huur naar ons over. Je kan de huur in dit geval handmatig naar ons overmaken. Vermeldt in de omschrijving je huurcontractnummer of je adres. Je kan ook een betaallink via het contactformulier aanvragen.
We verzoeken je vriendelijk om het huurcontractnummer bij de omschrijving te vermelden. Als je dit niet weet, dan kan je dit via 024-3820100 bij ons opvragen. Je kan ook je adres in de omschrijving vermelden. Verder is het van belang dat je aangeeft om welke maand het gaat.
Ja, dat mag. Het is dan wel van belang dat het huurcontractnummer en/of het adres in de omschrijving vermeld wordt en om welke maand het gaat.
Controleer of het geld inderdaad is overgeschreven naar Woonwaarts en of het niet teruggeboekt is. Als de betaling vanuit jou goed gegaan is en het is niet teruggeboekt dan hebben de betaling en de betalingsherinnering elkaar waarschijnlijk gekruist. Je mag altijd telefonisch contact opnemen via 024-3820100. Dan controleren wij voor je of de betaling binnen is gekomen. Het duurt een paar dagen voor de overboeking ook op jouw profiel verwerkt is.
Je kunt de huur overmaken naar bankrekeningnummer NL13 RABO 0137 8709 65 ten name van Woonwaarts.
Je kunt een betalingsregeling aanvragen via betalingsregeling. Je mag ook altijd bellen om je situatie te bespreken. Dit kan via 024-3820100. Als je een betalingsregeling afsluit is het wel belangrijk dat je de lopende huur daarna wel blijft betalen.
Het maximaal aantal termijnen is 6. Elke maand betaal je dan 1 termijn.
Je kan één keer per jaar een betalingsregeling aanvragen. Als je vaker een betalingsregeling wilt dan zul je contact met ons op moeten nemen via het contactformulier of via . We gaan het gesprek graag met je aan om te kijken waar we je in kunnen ondersteunen.
Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier of via 024-3820100
Als je je huur betaalt via automatische incasso wordt de betalingsregeling ook via automatische incasso betaald.
Je kan er ook voor kiezen om een acceptmail te ontvangen of om het handmatig over te maken. Vermeld bij het handmatig overschrijven je huurcontractnummer en/of je adres.